آموزش بر اساس سه آیتم و رویکرد شناختی، مهارتی و پرورشی
فعالیت محور بودن دانشآموزان در امر یادگیری
یادگیری در مسیری قرار گیرد که تغییرات مطلوب در رفتار بالقوهی یادگیرنده بر اساس تجربه و تمرین صورت گیرد.
کیفیت بخشی به امر آموزش از طریق آموزشهای مشارکتی
برگزاری کارگاه آموزشی توسط عموفردوس و
انعکاس مطالب عنوان شده از طریق وب سایت مدرسه
دبستان هوشمند؛ بهره گیری از سیستم هوشمند بهعنوان ابزار کمک آموزشی
استفاده از جدیدترین تکنولوژی کمک ابزار آموزشی
(تخته هوشمند)
اهمیت به عزت نفس و کرامت انسانی در فراگیران
تقویت و حس اعتماد به نفس در فراگیران
مدرسه ورزش سوده
آموزش مهارت های ورزشی در قالب سیستم آموزشی حرفه ای و نمیه حرفه ای
مجهز بودن به بهترین سیستم های آموزشی در خصوص امور ورزشی (ژیمناستیک- بدنسازی- والیبال- بسکتبال-شناو..)
اهمییت و پرورش بازی های سنتی در دبستان
اعلام نتایج مسابقات و عملکرد ورزشی در وب سایت
تشکیل کلاسهای مهارتهای زندگی با توجه به رویکرد نو
آموزش قرآن در پایههای پیشدبستان و خانهی کودک بر اساس ایما و اشارههای نوین آموزشی
آموزش هدیههای آسمان با توجه به رویکرد سیستم هوشمند در مدرسه
طرح پژوهش در علوم با رویکرد شناختی ومهارتی (استفاده از جدیدترین متد و الگوی یادگیری)
اهمیت به کتاب و کتابخوانی وامر مطالعه و نقش آن در زندگی
آموزش مکالمه زبان فرانسه
سیستم دو زبانه با توجه به اهمیت فراگیری زبان بین الملل
(آموزش دروس ریاضی و علوم پایهای به زبان انگلیسی)
سنجش و پایش مستمر فراگیران با توجه به رویکرد جدید آموزشی؛ ارزشیابی توصیفی
اعلام نتایج ارزشیابی از طریق وب سایت مدرسه
اجرای طرح نوین آموزشی در بخش ریاضی با استفاده از سیستم مرآت، پایههای سوم وچهارم و پنجم
رویکردی نوین در انجام تکلیف؛ کمک از نرمافزار آموزشی، اجرای تکالیف خلاقیتی
ارتباط بین معلمین و والدین از طریق وب سایت
همچنین ارتباط دانش آموزان و معلمین و ارسال تکالیف از طریق سیستم هوشمند
آموزش روش تحقیق واجرای پژوهشهای دانشآموزی
و همچنین تکمیل پروژه های دانش آموزی از طریق اینترنت در کلاس با نظارت دبیر مربوطه
برگزاری جلسات دانشافزایی اولیا
برگزاری جلسات دانشافزایی آموزگاران
برگزاری جلسات آموزشی و مطرح کردن مسائل آموزشی خاص با دبیران پایه مربوطه (بین پایه ای)
جلسات بحث و گفتگو با اولیا و ایجاد یک فضای صمیمی و رفع مشکلات و مسائل مطرح شده اولیا نسبت به فرزندانشان(انفرادی)
برگزاری نمایشگاه دستاورد دانشآموزی (اندیشههای بزرگ، دستان کوچک)
اطلاع رسانی از طریق وب سایت و همچنین ارائه نمایه ای از این دستاورد ها در وب سایت
نگارش خلاق(مهارت های زندگی) نصب مقوا روی دیوار به جهت ارائه نظرات دانش آموزان
اجرا طرح های نظر سنجی(خود سنجی و گروه سنجی) از فراگیران
اجرای طرح نظر سنجی از اولیا
برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی
اجرای فعالیت های خلاقیتی و دوره ای دروس (بعد از تعطیلات نوروزی)
هوشمند سازی و استفاده از نرم افزار در انجام بهارانه ی سوده(تکلیف نوروزی)